מהן חרדות החיוך הנפוצות ביותר וכיצד ניתן להקל עליהן?

מערכת שורש  ד אייר, תשפ  4/28/2020

חיוך הוא אחד הדברים הראשונים שאנו שמים אליהם לב, גם אצלנו וגם אצל אחרים. היכולת שלנו לחייך אינה רק סימן לידידותיות. היא גם חשובה לבריאות הנפש ולהערכה העצמית שלנו
.......................

מהן חרדות החיוך הנפוצות ביותר וכיצד ניתן להקל עליהן?
חיוך הוא אחד הדברים הראשונים שאנו שמים אליהם לב, גם אצלנו וגם אצל אחרים. היכולת שלנו לחייך אינה רק סימן לידידותיות. היא גם חשובה לבריאות הנפש ולהערכה העצמית שלנו. למרבה הצער, רבים מאיתנו סובלים מבעיות שיניים כאלו ואחרות שגורמות לנו לרצות להסתיר את החיוך. החלטנו לרכז עבורכם את חרדות החיוך הגדולות ביותר ואת כל הדרכים לטפל בהן באמצעות טיפולי השיניים הקיימים.

אובדן שיניים
אובדן שיניים זהו אחד מהסיוטים הנפוצים ביותר שיש לכולנו. שיניים חסרות, במיוחד כאשר מדובר בשיניים קדמיות, יכולות להשפיע משמעותית על הביטחון שלנו ולגרום לנו להסתיר את החיוך. החדשות הטובות הן שמניעת אובדן שיניים פשוטה יחסית. על ידי ניקוי השיניים שלנו פעמיים ביום, הפחתת כמות הסוכר שאנו צורכים וביקור תדיר במרפאת השיניים ניתן למנוע את הגורמים לאובדן שיניים. במידה ויש שיניים חסרות, קיימים טיפולים אסתטיים מתקדמים כמו שיניים תותבות או השתלה דנטלית, שיכולים לספק פתרון.

שיניים צהובות
בפרסומות ובמדיות השונות אנו נחשפים לאנשים בעלי חיוך גדול עם שיניים לבנות. כתוצאה מכך, קיימת מחשבה רווחת ששיניים לבנות הן סימן לשיניים בריאות. מחשבה זו משפיעה גם על האופן שבו אנו רואים את החיוך שלנו. במידה והשיניים שלכם צהובות או שיש עליהן כתמים יש פתרון והוא הלבנת שיניים. מדובר באפשרות טובה שתקנה לנו את המראה הלבן הבוהק שאנו מחפשים. עבור מטופלים שלא מתאימים לקריטריונים יש אפשרות לבחור בציפוי שיניים כדרך להשגת התוצאות הרצויות.

ריח רע מהפה
אנשים רבים מודאגים מריח רע מהפה שלהם, במיוחד אם נתקלו בחייהם באדם קרוב או בן משפחה שריח נשימתו אינו טוב. לריח לא טוב מהפה נלווית תחושה של אי נעימות ולא בכדי. ברוב המקרים, ריח רע מהפה נגרם בשל צחצוח לא נכון של השיניים שמשאיר אחריו שאריות מזון בחלל הפה ומוביל להצטברות של חיידקים. האוכל הרקוב יחד עם החיידקים הם שיוצרים את הריח הלא נעים. בנוסף לצחצוח השיניים בתדירות גבוהה, ניתן גם להשתמש בשטיפת מי פה וללעוס מסטיק ללא סוכר כדי לשמור על רעננות הנשימה.

עששת
השיניים שלנו מצופות בשכבת אימייל המגנה עליהן. על פני השיניים יש הצטברות של רובד חיידקי וחלבונים. החיידקים מפרקים את הסוכר מהמזון שלנו והופכים אותו לחומצות. החומצות מוציאות מינרלים משכבת השן החיצונית וגורמות להמסת חומר השן. צריכת משקאות ומזונות המכילים סוכרים יכולה להאיץ את התהליך ולכן מומלץ להימנע מאלו עד כמה שניתן. כמובן שמומלץ למנוע עששת על ידי צחצוח נכון בתדירות גבוהה, ניקוי השיניים עם חוט דנטלי לאחר כל ארוחה ושמירה על שגרת טיפולים מומלצת וביקורים אצל השיננית אחת לחצי שנה. במידה וישנה עששת, ישנם טיפולים שונים שיכולים להועיל בהמלצת צוות המרפאה.

מגוון רחב של טיפולים שיחזירו את החיוך לפנים
מרכז כירורגי שוורץ ארד ממוקם ברמת החייל, תל אביב, ומעניק טיפולי שיניים בתחומי הכירורגיה פלסטית-אסתטית וכירורגית פה ולסת, עם שימת דגש על אזור הפנים. במרכז עובדים מיטב אנשי המקצוע והרופאים בתחום, שעושים שימוש בציוד מתקדם טכנולוגית ומעניקים מענה פרטי ודיסקרטי ואת מיטה השירותים שקיימים.